Dag 1: Idioten op reis

Nog nooit eerder zo lang in een vliegtuig gezeten, maar met het vooruitzicht van Amerika viel het allemaal wel mee.

Natuurlijk hadden we met mijn geluk wat kleine rare momentjes en irritaties. Mijn visum was bijvoorbeeld verkeerd aangevraagd.
Een 0 veranderen in een O en je kunt bijna niet meer mee, oeps.

Daarna even lekker betast door de vrouwelijke douane omdat ze dat standaard doen bij mensen in een tuinbroek (Berno was een beetje jaloers)
Vervolgens uitgebreid de tas doorzocht omdat er een flesje parfum onder een camera lag en dat er verdacht uit ziet op de scan.
De eerste vlucht ging verder goed zonder rare momentjes en we stonden anderhalf uur later netjes op het vliegveld in Zurich.

Een half uur na de landing wist Berno mij, op de een of andere manier,
er van te overtuigen dat we met 5 minuten de volgende vlucht moesten hebben, i.p.v. met een uur.
Rennen over dat vliegveld om vervolgens er achter te komen dat we wel een uur konden wachten.

Een uur en 20 min later, door vertraging konden we eindelijk het vliegtuig weer in.
Aangenaam verast door de geweldige service in het vliegtuig, de tv in de hoofdsteun met de nieuwste films en series.
Minder aangenaam verast door maar liefst 3 krijsende peuters in rijen om ons heen en dat 9 uur lang.

Opgelucht toen we eindelijk landden op het vliegveld JFK in New York, besloten we nooit aan kinderen te beginnen.
De douane in Amerika liet bij mij nog al een indruk achter.
Ze willen vingerafdrukken van alle vingers en een foto van je ogen, beetje overdreven als je het mij vraagt.
We hadden snel onze koffers en konden zo een gele taxi in.
Een uur later, 70 euro lichter en totaal kapot in ons appartement in Harlem aangekomen.

Aan de overkant van ons appartement zat een kip restaurant/afhaal, waar we rijst met zwarte bonen en kip in BBQ saus naar binnen hebben gewerkt.
Daarna was het al 22.00 uur lokale tijd
(Nederland is het 6 uur later, dus behoorlijk lang wakker gebleven aangezien slapen in het vliegtuig met die sirenes geen optie was)